Menu dostępności

Luka w sterowniku wifi w fordach

Ford z luką w sterowniku Wi-Fi

Amerykański producent samochodów Ford twierdzi, że luka w sterowniku Wi-Fi systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 3 w niektórych pojazdach Forda i Lincolna nie stanowi zagrożenia dla bezpieczeństwa.

Błąd, sklasyfikowany jako CVE-2023-29468, dotyczy sterownika Wi-Fi dostarczanego przez Texas Instruments, który używany jest w systemie informacyjno-rozrywkowym w co najmniej tuzinie pojazdów wspomnianego producenta.

Problem opisany został jako przepełnienie bufora, mogące prowadzić do zdalnego wykonania kodu. Osoba atakująca znajdująca się w zasięgu bezprzewodowym urządzenia, którego dotyczy problem, może uruchomić lukę za pomocą specjalnie spreparowanej ramki.

W swoim poradniku TI wyjaśnia, że ocena CVSS luki w zabezpieczeniach waha się od 8,8 do 9,6 w zależności od wpływu systemów, na które oddziałuje.

W odpowiedzi na ujawnienie błędu przez TI Ford ogłosił, że współpracuje z producentem chipów w celu opracowania „środków mających na celu usunięcie luki”.

„Do tej pory nie widzieliśmy żadnych dowodów na to, że ta luka została wykorzystana, co prawdopodobnie wymagałoby znacznej wiedzy specjalistycznej, a także fizycznej bliskości pojedynczego pojazdu, który ma włączony zapłon i Wi-Fi” – informuje Ford.

Producent zauważa również, że luka, nawet jeśli zostanie wykorzystana, nie stanowi zagrożenia dla „bezpieczeństwa pasażerów pojazdu, ponieważ system informacyjno-rozrywkowy jest odgrodzony »zaporą ogniową« od elementów sterujących takich jak kierowanie, przepustnica i hamowanie”.

Firma twierdzi, że wkrótce będzie dostępna do pobrania i zainstalowania, przez porty USB w samochodach, łatka oprogramowania. Jednocześnie zaleca właścicielom pojazdów wyłączenie Wi-Fi.

„Klienci, którzy obawiają się luki w zabezpieczeniach, mogą po prostu wyłączyć funkcję Wi-Fi w menu Ustawienia systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 3. Klienci mogą również dowiedzieć się online, czy ich pojazdy są wyposażone w system SYNC 3” – podaje Ford.

Według Forda system multimedialny SYNC 3 jest dostępny w modelach Mustang, Super Duty, Transit, Transit Connect, Bronco Sport, Expedition, Explorer, Escape i EcoSport z 2021 roku, a także Mustang, Super Duty Retail, Transit, Transit Connect z 2022 roku. Luka dotyczy również modeli Maverick, Ranger, Bronco Sport, Explorer, Escape i EcoSport.

Nie jest to pierwszy przypadek powiązany z przemysłem motoryzacyjnym, który omawiamy. Nie tak dawno pisaliśmy o włamaniu do Ferrari.

Popularne

Grupa ransomware zyskuje pełną kontrolę nad platformą Azure! Analiza ataku

Grupa ransomware zyskuje pełną kontrolę nad platformą Azure! Analiza ataku

Ciekawe informacje przynoszą badacze Microsoft. Opisali oni, w jaki sposób często omawiane przez nas ataki na AD mogą posłużyć do przejęcia całego środowiska chmurowego. Jako przykład służy Storm-0501 ...
PromptLock – pierwszy ransomware oparty na sztucznej inteligencji!

PromptLock – pierwszy ransomware oparty na sztucznej inteligencji!

MalwareAI, czyli złośliwe oprogramowanie oparte na sztucznej inteligencji, jest bliżej, niż oczekiwano. Odkryto pierwszą rodzinę ransomware wykorzystującą systemy sztucznej inteligencji do operacji lokalny...
Popularne oszustwa na WhatsAppie i jak ich uniknąć

Popularne oszustwa na WhatsAppie i jak ich uniknąć

Z ponad dwoma miliardami użytkowników WhatsApp oferuje ogromną pulę potencjalnych celów dla scamerów. Aby jeszcze bardziej skomplikować sprawę, oszuści cały czas zdobywają nowe wyrafinowane umiejętno...
Cyberprzestępcy sięgają po formularze „Contact Us” – nowy atak phishingowy na firmy produkcyjne

Cyberprzestępcy sięgają po formularze „Contact Us” – nowy atak phishingowy na firmy produkcyjne

Najnowsza kampania phishingowa, ujawniona przez badaczy z Check Point, koncentruje się na firmach z sektora produkcyjnego oraz innych kluczowych elementach łańcuchów dostaw. Jej szczególna złośliwość polega n...
Uwaga! Ataki na użytkowników Apple wykorzystujące lukę zero-day w WhatsAppie!

Uwaga! Ataki na użytkowników Apple wykorzystujące lukę zero-day w WhatsAppie!

O platformie WhatsApp pisaliśmy wielokrotnie. Dzisiaj mamy ku temu kolejny powód. WhatsApp udostępnił szczegóły dotyczące podatności typu zero-day, która została wykorzystana w kampanii szpiegującej, w ukierunk...