Menu dostępności

Luka w sterowniku wifi w fordach

Ford z luką w sterowniku Wi-Fi

Amerykański producent samochodów Ford twierdzi, że luka w sterowniku Wi-Fi systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 3 w niektórych pojazdach Forda i Lincolna nie stanowi zagrożenia dla bezpieczeństwa.

Błąd, sklasyfikowany jako CVE-2023-29468, dotyczy sterownika Wi-Fi dostarczanego przez Texas Instruments, który używany jest w systemie informacyjno-rozrywkowym w co najmniej tuzinie pojazdów wspomnianego producenta.

Problem opisany został jako przepełnienie bufora, mogące prowadzić do zdalnego wykonania kodu. Osoba atakująca znajdująca się w zasięgu bezprzewodowym urządzenia, którego dotyczy problem, może uruchomić lukę za pomocą specjalnie spreparowanej ramki.

W swoim poradniku TI wyjaśnia, że ocena CVSS luki w zabezpieczeniach waha się od 8,8 do 9,6 w zależności od wpływu systemów, na które oddziałuje.

W odpowiedzi na ujawnienie błędu przez TI Ford ogłosił, że współpracuje z producentem chipów w celu opracowania „środków mających na celu usunięcie luki”.

„Do tej pory nie widzieliśmy żadnych dowodów na to, że ta luka została wykorzystana, co prawdopodobnie wymagałoby znacznej wiedzy specjalistycznej, a także fizycznej bliskości pojedynczego pojazdu, który ma włączony zapłon i Wi-Fi” – informuje Ford.

Producent zauważa również, że luka, nawet jeśli zostanie wykorzystana, nie stanowi zagrożenia dla „bezpieczeństwa pasażerów pojazdu, ponieważ system informacyjno-rozrywkowy jest odgrodzony »zaporą ogniową« od elementów sterujących takich jak kierowanie, przepustnica i hamowanie”.

Firma twierdzi, że wkrótce będzie dostępna do pobrania i zainstalowania, przez porty USB w samochodach, łatka oprogramowania. Jednocześnie zaleca właścicielom pojazdów wyłączenie Wi-Fi.

„Klienci, którzy obawiają się luki w zabezpieczeniach, mogą po prostu wyłączyć funkcję Wi-Fi w menu Ustawienia systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 3. Klienci mogą również dowiedzieć się online, czy ich pojazdy są wyposażone w system SYNC 3” – podaje Ford.

Według Forda system multimedialny SYNC 3 jest dostępny w modelach Mustang, Super Duty, Transit, Transit Connect, Bronco Sport, Expedition, Explorer, Escape i EcoSport z 2021 roku, a także Mustang, Super Duty Retail, Transit, Transit Connect z 2022 roku. Luka dotyczy również modeli Maverick, Ranger, Bronco Sport, Explorer, Escape i EcoSport.

Nie jest to pierwszy przypadek powiązany z przemysłem motoryzacyjnym, który omawiamy. Nie tak dawno pisaliśmy o włamaniu do Ferrari.

Popularne

Jak zmienić nieznane/zapomniane hasło Administratora na Windows?

Jak zmienić nieznane/zapomniane hasło Administratora na Windows?

W tym artykule pokażemy, jak możemy zmienić hasło administratora na komputerze posiadając do niego fizyczny dostęp. Artykuł ten można potraktować także jako przestrogę dla firm, które nie zaimplementowały jeszcze odpo...
Jak poznać hasło administratora lub użytkowników logujących się do Twojego komputera?

Jak poznać hasło administratora lub użytkowników logujących się do Twojego komputera?

Jeśli masz odrobinę szczęścia lub „odpowiednie umiejętności” i potrafisz zdobyć lokalne uprawnienia administracyjne na Twoim komputerze w firmie lub zaliczasz się do grona tych szczęściarzy, którzy pracuj...
Jak awaria Azure Front Door rzuciła cień na globalne usługi chmurowe

Jak awaria Azure Front Door rzuciła cień na globalne usługi chmurowe

W środę 9 października użytkownicy platformy Microsoft Azure na całym świecie doświadczyli poważnych zakłóceń. Wiele usług stało się niedostępnych, a administratorzy nie mogli nawet zalogować się do portalu...
Czego nie mówi Broadcom? Luka w VMware jest banalna do wykorzystania i korzysta z niej co najmniej jedna grupa hakerska!

Czego nie mówi Broadcom? Luka w VMware jest banalna do wykorzystania i korzysta z niej co najmniej jedna grupa hakerska!

Niedawno załatana wysoce poważna luka w zabezpieczeniach VMware jest wykorzystywana jako zero-day od października 2024 roku do wykonywania kodu z podwyższonymi uprawnieniami. Taką informacją podzieliło się w...
Zero-day i groźna eskalacja uprawnień w systemie Windows –  analiza CVE-2025-59230 i ostrzeżenie CISA

Zero-day i groźna eskalacja uprawnień w systemie Windows –  analiza CVE-2025-59230 i ostrzeżenie CISA

Ostrzegamy wszystkie firmy i instytucje przed nowo ujawnioną luką w systemie Microsoft Windows – CVE-2025-59230. Jest to poważna podatność, umożliwiająca lokalnemu atakującemu z niskimi uprawnieniami uzyskanie...